Kutya Szövetség fóruma

Ajánló

Archívum

A korábbi túrák részletei     Túra-idöpontok

10. Mixxx-túra 2007.05.18.-20. Kisgyón (Bakony)

Honlap: Pentele Kulcsosház
Résztvevők: Csipisz, L3, IldiH, Gabika, Andris, doktoreb, Julcsi, Szilvi és Picurka, Kati, Viki, Levi, Csabi

Beszámoló IldiH tollából hazaérkezés után:

Elsőnek is az útvonal (úgy 22-23 km-re sikerült, amit 11 óra alatt sétáltunk le):

Brutál mennyiségű kullancs volt, főleg Jasmint találták meg, de legalább 1 mindenkin volt. A ház és a környék nagyon megfelelt, ezért ide is visszajövünk jövőre is. A kerítés ugyan csak 2 oldalról van meg és egy másik háztól nincs leválasztva a kert, de a kutyák többsége nem akart nagyon elcsavarogni.

A "szomszédokkal" volt egy kis összetűzésünk: a kedves kutyagyűlölő tanár beszólt nekünk, de szerencsére csak vasárnap reggel találkoztunk velük, utána elutaztak.

Ami még buli volt: mire észrevettük, hogy a boyler nem működik (szombat este) már nem akartunk telefonálni a gondnoknak, így a vállalkozó kedvüek lezuhanyoztak jéghideg vízben :))

Első este Levi megcsillogtatta szakácstudományát és tésztát főzött, szalonnát pirított a túrós csuszához. A túra után éjszaka grilleztünk, majd a - legalább ugyanannyi - maradékot vasárnap pusztítottuk el.

Szegény Viki és Castroy rögtön a mélyvízbe lett dobva, ekkora utat még 1x sem tettünk meg. Ők ráadásul túrázni sem szoktak, de mindenki meglepően jól bírta a megpróbáltatásokat. Másnap nem is volt minden kutyának izomláza :P

Szóval a szokásos hajnali 9-kor volt indulás. Az út elejét ismertem, mert kb 1 hónappal ezelőtt ott voltunk Gabikával ttúrán. Az utolsó ismert pont után egy darabig elég jó volt a jelzés, de aztán szokás szerint valahol elvesztettük az utat. Így kimentünk egy földútra (a térképen a szép hosszú egyenes szakasz), amiről aztán visszamentünk a jelzésre és a másik bejáraton ereszkedtünk le a völgybe. Eredeileg itt akartam kijönni és a kék jelzésen vissza a házhoz. Eleinte csodálkoztunk, hogy miért mondja mindenki nehezen járhatónak az utat, de a végén már rájöttünk. Persze mindent összevetve szerintem nem annyira rossz ott a helyzet, mint a figyelmeztetésekből gondolnánk. Mindenki megfelelően fel volt készülve a susnyásra, csak egyes szakaszokon kellett felemelt kézzel közlekedni a csalán miatt. Kimászás közben megtanulmányoztuk, hogy hol vétettük el a dolgot. Hát nem csoda, hogy a 2 méteres egybefüggő csalánrengeteget nem gondoltuk útnak. A jelzést viszont észrevehettük volna, ha kicsit jobban figyelünk. Viszont ezen az úton sokkal nehezebb lett volna lemászni, így nem is sajnálom a fordított irányt. Az út hosszán rövidíteni nem lehetett, térkép szerint semmilyen ösvény nem ment rövidebben. A végén lévő faátmászások Gabikának már segédlettel mentek a fáradtság miatt, illetve Castyt kellett tuszkolgatni alatta/felette. Szerencsére a héten egy kis eső esett, arra elég volt, hogy tócsák maradjanak a kutyáknak, viszont mégsem sárban tapicskoltunk. Sajnos a környéken nincs patak (eltekintve a házak környékétől).

Fotókat majd akkor fogok belinkelgetni, ha Viki is felrakja a képeit és a teljes választékból szemezgethetek. Ha a videó is kész lesz, akkor majd valahogy azt is felnyomjuk.