Kutya Szövetség fóruma

Ajánló

Archívum

A korábbi túrák részletei     Túra-idöpontok

8. Mixxx-túra 2007.03.09.-11. Nagyvisnyó (Bükk)

Honlap: Bánvölgye Erdei Tábor
Résztvevők: Csipisz, L3, IldiH, Gabika, Andris, doktoreb, Julcsi és Vivi, Salira, Asztrum, Tóth Peti és Anita, Szilvi és Picurka, Levi, Szilvagombóc

Beszámoló IldiH tollából (majdnem) hazaérkezés után:

A szokásos térkép az útvonallal (kb 12 km):

A szállás nem volt igazán jó választás, de ez volt a legolcsóbb lehetőség a tábor területén. A házak alapterülete még jó lett volna, de a tetőtéri fekvőhelyre a kutyák nem igazán tudtak felmászni. Kicsi volt a hely a fal és a létra között, meredek is volt.

A fürdő és a WC nagy létszámra méretezve, így természetesen hatalmas hodály. A fűtést egy kisebb villanykályha adná, de az is kint az előtérben, a WC előtt van. Ebből következik, hogy semmit nem ért, meg lehetett fagyni. Természetesen most is voltak bátrak, akik így is lezuhanyoztak, a fázósabbak inkább a gyors mosdó melletti mosakodást választották. A konyha kicsit arrébb volt, de megfelelően felszerelve. A tábor területén vannak nagyobb és komfortosabb házak is, az előző problémák egy olyannal kiküszöbölhetőek. Ami tökéletes volt: szálegyedül béreltünk szállást, így nem kellett folyamatosan pórázon tartani a kutyákat más lakókra tekintettel. Mondjuk felügyelet azért kell, mert egyrészt van egy házőrző szabadon,

másrészt a kapu tárva-nyitva, így a kíváncsibb kutyák megléphetnek.

Sajnos többen lemondták a hétvégét, volt, aki rossz időre számítva nem jött. Való igaz pénteken volt egy kis csepergés, de szombaton elég jó időnk volt, vasárnapra pedig már tökéletesen sütött a nap. Tóth Petiék sajnos nem szórakozhattak felhőtlenül, mert Nimród nem jön ki túl sok kutyával (főképpen kanokkal van gond). Zárt helyen eleinte szájkosárban volt, de később is viszonylag elszeparálva kellett tartani és folyamatosan figyelni rá. A túrán már a szájkosár lekerülhetett róla, de a pórázról való elengedést nem merték kipróbálni.

Mindenesetre a körülötte elrohangáló kutyákra addigra már nem reagált agresszíven, így egy kicsivel könnyebb lehetett nekik.

Ezen a túrán kivételesen jól jelzett utakon sikerült menni, így nem kellett alternatív útvonalakat választani.

Felmásztunk a dédesi várba (illetve csak alá, mindenki lusta volt teljesen felmenni a romokhoz), itt tartottuk a pihenőt.

Dustyn ekkor vették többen észre, hogy nagyon nincs jól, végül Szilvagombóc hajlandó volt vele visszafordulni és nem gyalogoltatta végig a távot szegénnyel. Sajnos egyedül nem akart menni, ezért Laciék visszakísérték a táborba.

Út közben találkoztak egy kóbor kutyával, nem volt rajta nyakörv és megfogni sem tudták

A többség ment tovább a tervezett útvonalon.

A 2-es metró lejáratát is megtaláltuk, de nem szálltunk fel:

Volt egy jó meredek lemászásunk,

majd vissza is kellett kapaszkodni a völgyből.

2 útvonal között lehetett választani, végül is egyikünk sem vállalta be a "különösen meredek" jelzéssel ellátott utat és a "light"-osabbat választottuk. Majd szép lassan visszaslattyogtunk a házakhoz. Ismét újítottam a főzésben, most lecsós tésztát vacsoráztunk, a hidegben szerintem senki nem szívesen evett volna kint.

Azért nem lehettünk meg tűzgyújtás nélkül, ha már olyan príma tűzrakó helyünk volt.

Már csak fa kellett, Leviék neki is kezdtek gyűjteni. Hoztak egy rakás vizes, frissen tört ágat, gallyat. Ezt aztán többször megismételték az éjszakában, méghozzá a megfelelő induló kíséretében: "Megyünk lopni! Megyünk lopni!" Azért a tüzet minden nehézség ellenére meggyújtottuk és tápláltuk is.

Ennek nyomait őrizte Laci és Levi kezén a vízhólyag, mert a svájci bicskán lévő 10 centis fűrésszel darabolták fel a karvastagságú ágakat. Amíg mi ezzel szórakoztunk, addig a fanatikusok éjszakai gyakorlást tartottak a pályán a kutyákkal.

Vasárnap, immár szinte nyári melegben a mostanra már rendszerré vált indulás előtti kutyaiskola folyt, illetve a romeltakarítás kulcsátadás előtt.

IldiH képei a túráról

És célszerű a topikban tovább lapozgatni ...

További képek:
L3 képei a túráról
Vivi képei a túráról
Salira képei a túráról
doktoreb képei a túráról
Szilvi és picurka képei a túráról