Kutya Szövetség fóruma

Ajánló

Archívum

A korábbi túrák részletei     Túra-idöpontok

3. Mixxx-túra 2006.09.22.-24. Bernecebaráti (Börzsöny)

Honlap: Öregerdő Turistaház
Résztvevők: Csipisz, L3, IldiH, Gabika, Andris, Zoli, Szilvi és Picurka, Ásil, Pengő és anyukája, doktoreb és Cili

Beszámoló IldiH tollából (jóval a) hazaérkezés után:

A leírással ellentétben az étterem azért jóval messzebb volt, én a ház közelébe képzeltem, de vissza kellett sétálni a falu elejéhez (buszmegálló). Ugyanígy ha busszal érkezik valaki, akkor egy kis gyaloglás vár rá.

A ház különben jól felszerelt, hatalmas konyhával és ebédlővel. 3 szoba van, 2 egymásból nyílik, egy a konyhánál. 2 fürdő van WC-vel. Fűtés csak árammal, 1 olajradiátort tudnak adni, ha szükséges (mi a fürdéshez elkértük, mert annyira már nem volt meleg). A kerítés a szomszéd felé nem tökéletes, nem árt figyelni a kiváncsibb kutyákra.

Egy kis közért van a házzal szemben, a nagyobb az étterem mellett, a főúton. Kajálásnál megengedték, hogy a kutyák bejöjjenek és innentől a jövőben is fogadnak kutyával érkező vendégeket. A kaja isteni volt! A vendéglőhöz tartozik egy közért is, itt állították össze a szombati túránkra a hideg-élelmet.

Most jöjjön a túra. Pénteken a házunk előtti utcán kisétáltunk az erdőbe (betonút volt végig) egy jó darabon, gyüjtöttünk fát is tűzrakáshoz.

Visszafelé ránk (illetve csak az én kisméretű kutyáimra) támadt egy nj. Én hiába püföltem a rőzséimmel, mind darabokra tört hatás nélkül :P Ekkor jött Laci a fotóállvánnyal és jól beáldozta a kutyán. A darabjait megtaláltuk a földön. Nem a kutyának. :DD
Szombaton ismét elindultunk egy kék jelzésen, a honti szakadékot szerettük volna elérni :DD Természetesen a településen gyönyörűen megtaláltuk, aztán egy darabig még kint is.

Utána egyszercsak eltünt. (Utánaérdeklődtem és nem mi voltunk a hunyók. Egyszerűen ilyen hiányos a kék jelzés a Börzsönyben.) A képen látható magaslestől még jó 2 km-re lett volna a következő.

Mentünk tovább, majd elkezdtünk a feltételezett útra merőlegesen mászkálni a szekérutakon, hátha felfedezzük valahol.

Sikerült találnunk egy áthatolhatatlan bozótost is, majd egy vízmosáson és újabb szekérútakon haladtunk tovább.

Itt támadtak meg minket tömegesen az óriás kullancsak. Ilyen mennyiséget még nem láttunk sehol:

Aztán a következő kurkászás helyszíne:

Végül visszaértünk a faluba (vagy község?) és úgy döntöttünk, hogy korán van még, ezért a kék másik irányába elindultunk a víztározóhoz.

Ezt könnyedén megtaláltuk, bár csalódás volt, hogy már régen nem működik. (Mint megtudtam később, pár éve volt egy hatalmas áradás és akkor szüntették meg.)

Csak egy patakot találtunk benne, ebben a kutyák jókat pancsoltak.

Lemászás után pedig itt tartottunk ebédszünetet. Mikor végeztünk a kajával, hazaindultunk, hogy időben elérjük a vacsit az étteremben.

Vasárnap a takarítás előtt még egy kicsit elmentünk az utca végén lévő patakhoz fürdetni a kutyákat,

majd jött a pucolás és aztán a hazautazás.
Jelzem, hogy a tervezett útvonalat még nem jártuk végig, tehát reszkess Börzsöny, még visszajövünk :DD

És célszerű a topikban tovább lapozgatni ...